Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bralin

Kolorowy pasek

SPROSTOWANIE AKTU STANU CYWILNEGO [UGB.4]

SPROSTOWANIE AKTU STANU CYWILNEGO

 

Nazwa procedury:             Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Numer karty:     UGB. 4

Numer JRWA: 5352

 

Wymagane dokumenty:

1.       Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.

2.       Dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.

3.       Dokument tożsamości wnioskodawcy (do wglądu).

4.       Zagraniczny dokument, jeżeli zawiera on dane, które podlegają sprostowaniu w akcie stanu cywilnego.

5.       Uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną  reprodukcję materiałów archiwalnych, jeżeli sprostowanie ma nastąpić na podstawie tych materiałów.

 

Opłaty:  39,00 zł - opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego, wydany w wyniku sprostowania  na wniosek.

Miejsce złożenia wniosku i odbioru odpisu zupełnego :  Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Termin odpowiedzi:  Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy: Do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi:

Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt.

Sprostowanie może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli    w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest  prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.

Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora,    w formie czynności materialno-technicznej. 

Jeżeli sprostowania dokonuje sie z urzędu lub na wniosek innej osoby niż ta, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia tę osobą o zamiarze sprostowania lub o złożeniu wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego

Jeżeli sprostowania  aktu małżeństwa dokonuje sie na wniosek jednego małżonka, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.

Kierownik urzędu stanu cywilnego dokonując sprostowania, wydaje wnioskodawcy odpis zupełny sprostowanego aktu stanu cywilnego.

Jeżeli sprostowanie aktu stanu cywilnego przez kierownika urzędu stanu cywilnego nie jest możliwe na podstawie akt zbiorowych lub innych aktów stanu cywilnego, albo zagranicznych dokumentów, wtedy sprostowania dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej, prokuratora lub kierownika urzędu stanu cywilnego.

Podstawa prawna:

1. 1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014r. poz. 1741 ze zm.)

2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz.U. z 2015r. poz. 194)

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2015r. poz.783 ze zm.)

4.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016r. poz.23 ze zm.)

 

Załączniki:

2.Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.

 

 

Załączniki

4 (62kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Karta UGB.4 Sprostowanie aktu stanu cywilnego (192.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Łukasz Musiał
Data utworzenia:2016-08-04 10:35:19
Wprowadził do systemu:Radosław Murawski
Data wprowadzenia:2011-04-04 10:36:00
Opublikował:Radosław Murawski
Data publikacji:2011-04-04 10:43:19
Ostatnia zmiana:2016-08-04 12:41:21
Ilość wyświetleń:429
Urząd Gminy Bralin
Rynek 3, 63-640 Bralin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij