Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bralin

Kolorowy pasek

ZGŁOSZENIE ZGONU [UGB.13]

 

ZGŁOSZENIE ZGONU  

Nazwa procedury:             Zgłoszenie zgonu

Numer karty:     UGB. 13

Numer JRWA: 5351

Wymagane dokumenty:

       1.Karta zgonu.

2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).

3.Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon  (do wglądu).

Opłaty:  Zwolnione z opłaty.

 Miejsce zgłoszenia zgonu:  Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Termin odpowiedzi:  Niezwłocznie. Akt zgonu sporządza sie w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu.

Tryb odwoławczy: Do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi:

Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok.

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu               w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje sie w ciągu 24 godzin od zgonu.

Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku tj. najbliższa rodzina zmarłego,             a mianowicie:

-pozostały małżonek,

-krewni zstępni,

-krewni wstępni,

-krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,

-powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

 

Prawo pochowania zwłok osób wojskowych zmarłych w czynnej służbie wojskowej przysługuje właściwym organom wojskowym, osób zasłużonych wobec Państwa i społeczeństwa przysługuje organom państwowym, instytucjom i organizacjom społecznym. Prawo pochowania zwłok przysługuje również osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą.

Zgłoszenia zgonu dokonuje się w formie protokółu, który podpisują zgłaszający zgon i kierownik urzędu stanu cywilnego.

Akt zgonu sporządza sie w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu, na podstawie karty zgonu oraz protokółu zgłoszenia zgonu.

Po dokonaniu rejestracji  zgonu, osobie zgłaszającej wydaje sie odpis skrócony aktu zgonu.

Jeżeli zgon nie został zarejestrowany w dniu jego zgłoszenia w związku z niedostępnością rejestru stanu cywilnego, niezwłocznie po dokonaniu jego rejestracji osobie zgłaszającej zgon są wydawane      z urzędu 2 odpisy skrócone aktu zgonu.

 

Podstawa prawna:

1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 2014r. poz.1741 ze zm.)

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2015r. poz.783 ze zm.)

3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2016r. poz. 23 ze zm.)

 

Załączniki:

1.Protokół zgłoszenia zgonu.

 

 

 

 

 

Załączniki

13 (77.7kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Karta UGB.13 Zgłoszenie zgonu (190.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Łukasz Musiał
Data utworzenia:2016-08-04 12:45:43
Wprowadził do systemu:Radosław Murawski
Data wprowadzenia:2011-04-04 12:46:03
Opublikował:Radosław Murawski
Data publikacji:2011-04-04 12:51:43
Ostatnia zmiana:2016-08-04 14:37:32
Ilość wyświetleń:496
Urząd Gminy Bralin
Rynek 3, 63-640 Bralin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij