Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bralin

Kolorowy pasek

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O UTRACIE LUB USZKODZENIU DOWODU OSOBISTEGO [UGB.27]

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O UTRACIE  LUB USZKODZENIU DOWODU OSOBISTEGO

 

Nazwa procedury:  Wydanie  zaświadczenia o utracie dowodu osobistego

Numer karty:  UGB. 27

Numer JRWA:  5344

 

Wymagane dokumenty:

    1.Dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciem.

    2.Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia  dowodu osobistego.

 

Opłaty:  brak.

Miejsce zgłoszenia i odbioru zaświadczenia:  Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.

Termin odpowiedzi:  Niezwłocznie.

 

Uwagi:

Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi gminy, a posiadacz dowodu przebywający poza granicami RP - dowolnej placówce konsularnej RP.

Zgłoszenia takiego można dokonać w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za -pomocą poczty lub telefaksu.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego wystawionego dla osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia  utraty lub uszkodzenia dowodu w organie gminy  lub placówce konsularnej RP, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, które jest ważne do czasu  wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż 2 miesiące. Zaświadczenie wydawane jest nieodpłatnie.

Posiadaczowi, który dokonał zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi przebywającemu poza granicami RP, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie wydaje sie na żądanie.

Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.

 

Podstawa prawna:

1.Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz.391 ze zm.)

2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015r. poz. 212).

3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 23 ze zm.)

 

Załączniki:

1. Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.

Załączniki

utrata-uszkodzenie_dowodu_osobistego (917.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Łukasz Musiał
Data utworzenia:2016-08-04 11:12:00
Wprowadził do systemu:Dawid Kosakiewicz
Data wprowadzenia:2011-04-06 11:11:29
Opublikował:Dawid Kosakiewicz
Data publikacji:2011-04-06 11:13:44
Ostatnia zmiana:2016-08-26 11:47:31
Ilość wyświetleń:458
Urząd Gminy Bralin
Rynek 3, 63-640 Bralin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij