Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bralin

Kolorowy pasek

Karta informacyjna nr SO.2-1

Podstawa prawna : Art. 951 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY
1.Wniosek o sporządzeni testamentu allograficznego – Formularz nr. SO. 2-1.
2.Dowód osobisty spadkodawcy.
3.Dowody osobiste świadków.

II. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z POZOSTAŁYMI DOKUMENTAMI
Urząd Gminy Bralin; 63-640 Bralin ul. Rynek 3 ; Referat Spraw Organizacyjnych (Sekretariat) I piętro  pokój nr  8, tel. 062 781-12-01, gmina@bralin.pl

III. OPŁATY
Opłata skarbowa: 22zł - za sporządzenie protokołu zawierającego ostatnią wolę spadkodawcy.
Opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Gminy Bralin - I piętro lub przelewem na konto w 
SBL w Kępnie O/Bralin Nr : 74 16101188 0018 6498 2000 0001.

IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W dniu stawienia się spadkodawcy i świadków (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu).
Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia zamiaru sporządzenia testamentu allograficznego.

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wójt Gminy Bralin, Sekretarz Gminy Bralin, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.

VI. TRYB ODWOŁAWCZY
1.Tryb odwoławczy w rozumieniu prawa administracyjnego nie występuje.
2. Zagadnienia sporządzenia testamentów, ich zmiany, odwoływania i unieważniania regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.

VI. UWAGI
Testament allograficzny nie może być sporządzony przez osoby głuche lub nieme.

Świadkiem nie może być osoba: nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnej ( małoletnia lub ubezwłasnowolniona ), niewidoma, głucha lub niema, nie mogąca czytać i pisać, nie władająca językiem, w którym spadkodawca składa swoje oświadczenie oraz skazana za fałszywe zeznania. Nie może być również osoba dla której w tym testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci I i II stopnia oraz osoby pozostające z nią w stosunku przysposobienia.    

Spisanie i podpisanie protokołu na okoliczność sporządzenia testamentu allograficznego, tj. złożenia przed Sekretarzem Gminy oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy w trybie art. 951 Kodeksu cywilnego. Wzór protokołu stanowi załącznik do karty usług.

PLIKI DO POBRANIA:

1. Formularz wniosku .

2. Wzór protokołu.

Załączniki

wniosek SO2_1sporzadzenie testamentu (35kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
wzór protokołu testamentu allograficznego (52kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Zbigniew Łatka
Data utworzenia:2009-03-17 08:09:47
Wprowadził do systemu:Zbigniew Łatka
Data wprowadzenia:2009-03-17 08:10:12
Opublikował:Zbigniew Łatka
Data publikacji:2009-03-17 08:16:49
Ostatnia zmiana:2009-10-06 14:18:39
Ilość wyświetleń:7094

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij